Värdegrund
PROFFESSIONALISM - KVALITE - FLEXIBILITET - TILLGÄNGLIGHET - KUNDNÖJDHET - LAGKÄNSLA
BORNIUS & EDSTRÖMS KAKEL AB
Plattsättningsföretag som gillar utmaningar
Vi i personalen på Bornius & Edströms Kakel kallar oss lite skämtsamt för ytskiktsingenjörer, men faktum är att beskrivningen är välformulerad sett till vår kompetens. Här jobbar vi med allt inom plattsättning för såväl privatpersoner som stora byggföretag. Stort som smått. Enkelt som avancerat.
Bornius & Edströms Kakel drivs idag av Kristian Bornius som sedan 2005 har utvecklat företaget till en expert inom området i Göteborgsregionen. Vi är ständigt anlitade av regionens större etablerade byggbolag och utför mycket av deras prestigejobb samtidigt som vi givetvis till stor del har vanliga kakeljobb under året.
Ibland efterfrågar våra samarbetspartners även enklare snickeriarbeten i samband med plattsättning, och därför har vi även snickare i vårt team.
Kristian tror att företagets kunder betraktar Bornius & Edströms Kakel som en mycket flexibel och kvalitativ aktör i branschen.
– Vi har en förmåga att kunna rycka in snabbt och ta oss an mindre arbetsinsatser med mycket kort varsel. Vår främsta ambition är dock att vara en stabil samarbetspartner för byggföretagen, som tack vare oss erhåller plattsättning med stor noggrannhet och fin finish i rätt tid och till rätt kostnad.
TJÄNSTER
• Golvavjämning
• Fallspackling
• Tätskikt enligt GVK ( Golvbranchens Våtrums Kontroll )
• Kakelsättning
• Bruksfogning
• Mjukfogning / Silikondragning
• Storformatsplattor
• Storgolv
• Epoxiarbete
• Keramiska Pooler
• Konsultation inom området
• Servicearbeten inom bygg
KVALITETSSÄKRING
Företaget skall ha tre tydliga perspektiv. Bakåt, för att utvärdera vad som gjorts den senaste tiden. Nutid, för att säkerställa att vi arbetar på rätt sätt i dag. Framtid, för att skapa en tydlig och gemensam bild av vilken riktning företagets utveckling.
Kvalitets-, miljö- och arbetsmiljömål
Målet är att få en felfri organisation med 100 % nöjda kunder. För att nå detta mål skall vi:
• tillfredsställa kundens behov och förväntningar
• arbeta för långvarigt förtroende hos våra kunder
• ha kvalitets- och miljömedvetna medarbetare
• ställa krav på våra leverantörer att leverera produkter med överenskommen kvalitet och på överenskommen tid
• ständigt arbeta med information, utbildning och uppföljning av arbetsmiljöarbetet
• ständigt arbeta med förbättring av ledningssystemet